Strona główna » Aktualnosci

Informacje dla Użytkowników Archiwum

Wersja do wydrukuPDF version

W związku z wdrożeniem etapu II znoszenia nakazów i zakazów, wynikających ze stanu epidemii COVID-19, oraz rekomendacjami Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych dotyczącymi stopniowego otwierania archiwów dla użytkowników i innych partnerów, Archiwum Państwowe we Wrocławiu rozpoczęło przygotowania do stopniowego wznawiania działalności archiwalnej w obszarach dotychczas ograniczonych z uwagi na zagrożenie epidemiczne.

W trosce o zdrowie naszych użytkowników oraz pracowników zostaną zachowane zasady bezpieczeństwa, uwzględniające liczbę użytkowników i możliwości lokalowe. O terminie otwarcia czytelni, a także o szczegółowych warunkach ponownego korzystania z zasobu poinformujemy Państwa w kolejnych komunikatach publikowanych na naszej stronie internetowej oraz profilach w mediach społecznościowych.

Zachęcamy do kontaktu z Archiwum w pierwszej kolejności z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej i telefonicznej. Dane teleadresowe Archiwum we Wrocławiu i oddziałów zamiejscowych dostępne są w zakładce  https://www.ap.wroc.pl/kontakt-glowny.
 

Jednocześnie przypominamy, że ewidencja zasobu, a także skany części zasobu dostępne są w serwisie szukajwarchiwach.gov.pl

Zachęcamy również do korzystania ze skanów zamieszczonych w bazie AtoM. Dokładną listę opublikowanych skanów można zobaczyć klikając link lista skanów

Działania dotyczące nadzoru archiwalnego w tym załatwianie spraw związanych z uzgadnianiem normatywów kancelaryjnych, brakowaniem dokumentacji niearchiwalnej i udzielaniem porad dotyczących zarządzania dokumentacją będą realizowane w najbliższym okresie przede wszystkim za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz telefonicznej. Kontrole archiwalne i ekspertyzy prowadzone w jednostkach organizacyjnych zostaną wznowione po ogłoszeniu zniesienia stanu zagrożenia epidemicznego.